Korsika 2016 II.

St. Florent je starobylé městečko na severním pobřeží ostrova. Období rozkvětu zažilo za nadvlády Pisy, kdy fungovalo jako strategický přístav. Nejen ve městě, ale i západně od něj se táhnou písečné pláže, které se střídají se skalnatým pobřežím. Nejkrásnější pláž je až na konci západního výběžku, sem se lidé na koupačku vozí lodí z přístavu. My měli ale jiný plán. Vydali jsme se tam pěšky po stezce, vedoucí po pobřeží tohoto výběžku. Cesta krásná se spoustou úžasných výhledů a malých zátok. Několikrát jsme se vykoupali cestou, pak i na konci na velké pláži a lodí se opět přeplavili do přístavu. Vydali jsme se na cestu dál a k večeru dojeli do Calvi. Malebné Calvi je menší městečko na severním pobřeží Korsiky. Je pátým největším městem na Korsice. Calvi leží na západní straně stejnojmenného do široka otevřeného zálivu Golfe de Calvi. Jedna z legend praví, že mořeplavec Kryštof Kolumbus pochází právě z Calvi, které bylo v době jeho života součástí Janovské říše. Druhý den dopoledne jsme si celé město prošli. Pak už jsme se opět těšili na kolo. Přejeli jsme 40 km do údolí řeky Fango. Údolí Fango je jedním z nejpůsobivějších míst na ostrově. Kolem řeky vede dobrá asfaltka, přímo ideální pro jízdu na kole. Na začátku údolí jsme objevili příjemný stellplatz, vyndali kola a šlápli do pedálů. Ve spodní části kolem vody rostou řídce roztroušené keře, v řečišti jsou velké oblázky. Směrem vzhůru vegetace a vody přibývá, říčka plyne mezi plochými skalami. Asi 400 metrů nad Tuareli nás vítají tůně s křišťálovou vodou. Ale koupání je naplánováno až cestou zpět. Dále jsou přibližně osm metrů vysoké skály, hladké a dosti hluboké obří hrnce. Cesta stoupá mírně a jízda s přestávkami na focení je velmi příjemná. Cestou míjíme inzertní cedule hezké restaurace, tak se těšíme, že si na závěr odpočineme. Když jsme dojeli na závěr k přejezdu přes řeku, do restaurace už to bylo jenom 500 metrů. Ovšem s pohledem vzhůru jsme zjistili, že už to opravdu není daleko, ale ty metry jsou spíše výškové. K údivu Jardy se Iveta rozhodla jet a hbitě vyjela první zatáčku. V taverně jsem si dali chutné občerstvení a vyrazili zpět. Už jsme se těšili na koupačku v průzračné vodě. Vzhledem k tomu, že jsme na sobě měli jen cyklistické, vybrali jsme si místo s krásnými tůněmi, kam nebylo vidět ze silnice. Jaké bylo naše překvapení, když se přímo na břehu po chvíli objevil chlap s foťákem. Když nás uviděl, s úsměvem se omluvil, ale zároveň se nabídl, že nás vyfotí naším foťákem, který ležel na oblečení na břehu. Slovo dalo slovo (anglicky) a máme společné fotky ve vodě.
Saint Florent
Cesta po západní výběžku
Historická ochrana pobřeží
Cesta vedla i hezkým parkem
Íá,íá
Cestička před námi
Krásné zátoky
Kolem majáku
Hezké skalnaté pobřeží
Studujeme, kolik toho ještě máme pře sebou
Osamělou zátoku jsme si vybrali na zastávku
Byla i koupačka
A jdeme dál
Ve větších zátokách bylo i více lidí
Moc hezký výlet
Museli jsme i brodit
Ideální separé pro lodičku
Před námi stále nové cíle
Ruina strážní věže
Čerpací stanice pro lodě
Saint Florent z vody
Krásná panoramata po cestě
Krásná panoramata po cestě do Calvi
Západ slunce nad mořem
Symbol Korsiky
Calvi
Samé ňamky
Na pevninské výběžky vede řada cest
Korsické pobřeží pod Calvi
Tady by se jezdilo se člunem...
Parkování na začátku údolí řeky Fango
Na začátku byla spousta turistů
Řeka Fango
Už zase cyklistka...
Údolí řeky Fango
Taverna po výšlapu
Nejen kola odpočívají...
...ale i my
Ze silnice nebyla vidět ani kola
Úžasné tůně
Vyfotil nás náhodný kolemjdoucí
Super koupání
Kameny dost klouzaly
Řeka Fango
Naši "spolunocležníci"
Stání na stlellplatzu u řeky Fango