Korsika 2016 III.

Z údolí řeky Fango směřovala další den naše cesta do Porta, tedy přesněji do Marine de Porto, kde jsme stáli i před 10 lety. Normálně jsou zde pro obytky zákazy, ale mimo sezonu stání nikdo neřeší. To platí stále. Naším cílem pro dnešní den bylo území Les Calangues de Piana. Tady to již také známe, ale tentokrát si ho projedeme na kole. Vyrazili jsme na kole od moře a začali stoupat po asfaltce serpentinami nahoru. Kdyby Ivetě někdo před dovolenou řekl, že vyjede na kole z Porta do Calangues, tak by se mu vysmála. Ale po tréninku v úvodních dnech dovolené to teď byla docela brnkačka. Nahoře jsme si odpočinuli v taverně, udělali spoustu fotek a pak pokračovali ještě do Piany. Prošli jsme si městečko a dali si výborný oběd. Dolů k autu se jelo také dobře. Chtěli jsme si domluvit výlet lodí, ale kvůli předpovědi počasí to nevyšlo. Vydali jsme se tedy cestou přes Calangues nyní již autem dál a věřili, že projedeme bez problémů. Našli jsme hezké stání na pláži Plage de Chironi. Vykoupali jsme se a před večeří si udělali hezkou procházku po pláži. Posezení u grilu jsme si užili. Ráno nás vzbudilo bubnování deště. Vydali jsme se cestou směrem na jih, cestou pršelo docela dlouho. Teplo ale bylo stále, takže když přestalo pršet, hned jsme se zastavili na hezkém místě na koupačku. Protože jsme byli v kontaktu s našimi kamarády-karavanisty, kteří také trávili dovolenou na Korsice a docela se přiblížili, domluvili jsme si setkání s tím, že spolu můžeme prožít několik dní. Místem našeho setkání bylo městečko Sartene. Sartene je menší vnitrozemské městečko na jihu Korsiky. Městečko má poměrně dlouhou historii. Menhyry a dolmeny, které se našli jak v samotném Sartene ale i jeho okolí, svědčí o tom, že zde lidé žili už v pravěku. S přáteli jsme se sešli, prošli si hezké městečko a poseděli v kavárně, kde jsme naplánovali další program. Dojeli jsme k nedalekým megalitickým sídlištím, které jsme chtěli navštívit - Dolmen de Fontanaccia a menhiry v Caurii. Zakotvili jsme na parkovišti před historickým nalezištěm. Vydali jsme se za menhyry, úspěšně přečkali dešťovou přeháňku a došli až k nejznámějšímu dolmenu. Druhý den jsme společně dojeli k vyhlášené pláži Roccapina. Roccapině se přezdívá Lví pláž, a to kvůli obrovské skále, která vypadá jako hlava lva. Roccapina se nachází v chráněné přírodní rezervaci Bocca di Roccapina, které dominují atraktivní písečné duny a stálezelené keře. Skalní útvary nad pláží tvoří takovou kamennou zoologickou zahradu. Na pláž jsme se vydali na kolech, skalní oblast si pak prošli pěšky. Stání na noc jsme pak našli na nedalekém skalnatém výběžku. Volné stání nám bohužel strážci nepovolili, museli jsme přejet na parkoviště u majáku s restaurací.
Hezké stání kousek od přístavu
Moře nedaleko
Marina z druhé strany
Pohled na pobřeží u Porta
To jsme již vyjeli...
Kolo odpočívá před další zatáčkou
Náš cíl
Tam musíme ještě vyjet
Jsme nahoře
Odpočinek při kávě
Autobus s kolem se ještě vejdou...
Calanche
Západ slunce
Trochu vlny
Večerní procházka
Ráno nás probudily krávy za ohradou
Večerní grilovačka
Ranní déšť
Oblačnost nad pobřežím
Zastávka u moře po dešti
Přes dunu k moři
Z vody pěkně svižně
S pláží za zády
Na parkovišti v Sartene
Pohled na Sartene
Trochu unavený Jarda
V uličkách Sartene
Ten by se na zahradě vyjímal
Již ve třech
Pláž Roccapina
Obdivujeme hlavu lva
Skála, která pláži vévodí
Na pláž jsme dojeli na kolech