Lyžařské dálnice
Odpočívající Ondra
Bombardino nesmí chybět
Val Senales - ledovec a lyžařský areál
Začátkem března jsme přijali pozvání přátel a známých z vedlejší vsi zúčastnit se autobusového lyžařské zájezdu do jižního Tyrolska. Autobus sice neskýtá takové pohodlí jako obytka, ale s prima partou se to snese. Celé čtyři dny jsme měli úžasné počasí, sněhu ve výborné kvalitě bylo dostatek, tak co si víc přát. Lyžovali jsme v menších areálech - Schöneben a Watles a také na ledovci v areálu Val Senales. Lidí moc nebylo, takže jsme si užili opravdu pohodovou jarní lyžovačku.
Začátkem května jsme se sešli s karavanistickými přáteli na soukromé zahradě v Předním Poříčí a kromě příjemného posezení, klábosení a společného vaření jsme si udělali i hezký výlet do Horšovského Týna, kde jsme při návštěvě zámku zkontrolovali šikovnou průvodkyni-praktikantku Týnku, a cestou zpět se zastavili v Domažlicích. Možná to bylo ne moc příznivou předpovědí počasí, ale v sobotu by si v takovýchto lokalitách představoval trochu více turistického ruchu a života...
Po delší nucené zdravotní přestávce jsme těsně před koncem roku konečně na pár dní vyjeli na lyže. Teda lyžoval jen Jarda, Iveta dělala zdravotní procházky a odpočívala. Vyrazili jsme za karavanistickými kamarády do Katschbergu. Oblast Lungau, kde je řada malých, ale pěkných areálů, ještě neznáme. Stání na Katschbergu pěkné, vyhrazené pro obytky a zdarma. Druhý den po svátcích sněžilo a nahoře hodně foukalo, takže většina lanovek byla zavřená. Změnili jsme tedy plán a vyrazili do bazénu do nedalekého Tamswegu. Další den už byla lyžovačka jako z partesu. Večer jsme přejeli na Faninngberg, stání ve výšce 1500 m. Řidič pluhu nás přímo dovedl na parkoviště. Lyžování krásné, jen s jedinou vadou, před polednem se rozbila hlavní lanovka. Nám to ale nevadilo, v brzkém odpoledni už jsme nastoupili cestu přes Obertauern k domovu. Silvestr oslavíme doma.
Údolí Lungau

Odpočinek na svahu

Stání na Fanningbergu

Iveta si užívala zdravotní procházky

Fanningberg - vrcholová stanice lanovky

Jako již tradičně jsme jeden květnový víkend přijali pozvání Znovínu na "Jarní putování po vinicích". Je to vždy dobrá příležitost nejen ochutnat mladá vína a ohodnotit kvalitu ročníku (2011 je opravdu povedený), ale i projet se na kole po moravských cyklostezkách či navštívit nějakou kulturní a přírodní zajímavost zdejšího kraje. Na kolo jsme se v sobotu vydali po okolí Znojma a pak přejeli k Vranovské přehradě. Kolem části malebného přehradního jezera jsme se prošli ve večerních hodinách a ráno pak zamířili na prohlídku vranovského zámku. Nevynechali jsme ani muzeum čs. opevnění, které představují dva zrekonstruované bunkry naší předválečné obranné linie kousek od zámku. Zpátky k zaparkovaným autům u přehrady jsme došli oklikou po naučné stezce a pak už hurá domů.
Důmyslné zařízení pro přesné zaměření samopalu

Perfektně zamaskovaný bunkr...

...a tady v celé kráse

Karel - sám voják v poli

Feliciina studánka...

...a její interiér

V pondělí jsme si nejdříve vyšlápli na stolovou horu Děčínský Sněžník s rozhlednou a pokochali se pohledy do kraje. Pak jsme přejeli na parkoviště u Tiských skal a prošli si pěkný okruh tímto krásným a trochu opomínaným skalním městem. Trasa vede nejdříve horem po horizontu a zpět vnitřkem skal. Většina skalních věží má svoje jméno, takže se zde nejen horolezci, ale i návštěvníci dobře orientují. Návštěvu Tiských stěn můžeme jenom doporučit.
Parkování pod Děčínským Sněžníkem

Krásné výhledy do okolí

Chata na krásném místě

Na rozhledně hodně foukalo

Cestou k Tiským stěnám

Tiské skály shora

Letošní "čarodějnický" víkend jsme se rozhodli strávit v rámci Gumsrazu karavanistů z C24 v Děčíně. Vzhledem k tomu, že jsme nejeli na celý prodloužený víkend díky svátkům, nechali jsme člun doma a vzali pouze kola. Stálo se na parkovišti v Děčíně přímo u Labe. V sobotu jsme se vydali kolmo po parádní cyklostezce do sousedního Německa a přes Schönu, Bad Schandau, Königstein a Rathen dojeli až do Pirny. Jelo se fakt parádně a díky možnosti svézt se zpáteční cestu na hranice vláčkem jsme kilometry ukrajovali jako po másle. Od hranic do Děčína už jsme zase dojeli na kole. Večer nás čekala grilovačka s milou návštěvou - přijel se na nás podívat kamarád Karel. V neděli byl zajištěn cyklobus, který všechny cyklisty vyvezl pod Děčínský Sněžník. Protože my už v Německu byli, odpojili jsme se od skupiny a vydali se střídavě po turistické a cyklostezce směrem na Tisou. Až na Ivety karambol před koncem to byl fakt krásný cyklovýlet. Skály nás navnadily na pondělí. To už jsme vyrazili do Tiských stěn pěšmo. Podrobnosti v další galerii.
Stání v Děčíně u Labe

Po Labi už plují většinou pouze výletní parníky

Labe nám teklo přímo "před čumákem"

Historický most kousek od parkoviště

Bad Schandau

Podél Labe jsou krásné skály

Španělská Barcelona - město Gaudího, tapas, sangrie a fotbalu - hezký narozeninový dárek. Navázali jsme na naši tradici návštěv světových metropolí o prodloužených víkendech. Sice bez bydlíku, ale o to víc času jsme mohli věnovat samotnému městu. A že je na co se dívat. Společně s průvodkyní jsme si jeden den prošli staré město, abychom vstřebali také trochu historie a druhý den šli po stopách Antona Gaudího, jedna větší zajímavost než druhá. Jinak jsme sami procházeli město křížem krážem - od parku Monjuic, kde je kromě krásného parku rozsáhlá pevnost a také centrální olympijský stadion a kam vás vyveze klasická "lyžařská" lanovka, přes hlavní centrální promenádu La Rambla až po přístav a část La Villa Olympica, kde už jsou dnes pouze restaurace (jedna vedle druhé). Na Barcelonu jsme se podívali i z moře při projížďce lodí. Procházka vnitřním městem by se většinou dala charakterizovat jako toulky po tapas barech. Je úžasné, jak Španělé dokázali povýšit chuťovky téměř na umění. A že jsou v tom mistři, můžeme jenom potvrdit. Počasí nám přálo a my měli pocit, že jsme za ten víkend nachodili 100 jarních kilometrů. Ale po místech, kde na nás dýchala na každém kroku historie - stará i nedávná.

Las Golondrinas - lodě pro výletníky

"Černá perla" v reálu

Barcelonské přístaviště

Přímořská promenáda k La Villa Olympica

Barcelonské pláže

Zajímavá konstrukce ve tvaru ryby

Příznivé sněhové podmínky i na našich horách, předpověď pěkného počasí a možnost setkat se s řadou nám známých i neznámých karavanistů nás o březnovém víkendu nalákaly do krkonošského Harrachova. Na parkoviště pod skokanskými můstky jsme dorazili ve večerních hodinách. Po večeři jsme zamířilil do nedaleké hospůdky v naději, že tam najdeme veselou společnost. A stalo se. Pozdravili jsme se se známými, seznámili se s pro nás novými karavanisty a při povídání strávili hezký večer. Od rána se pak na nás smálo slunko, i když noc byla mrazivá. Mráz trochu poznamenal ranní dobře upravené sjezdovky, ale sluníčko rychle prokázalo svoji sílu. Do oběda byl sníh již dost rozbředlý. Odpoledne jsme věnovali příjemné procházce k Mumlavským vodopádům a centrem Harrachova a zavzpomínali na mladá léta. Na večeři nás nalákala nabídka sushi-menu v jedné z místních restaurací. V neděli bylo opět krásně a lyžovačka ještě lepší než den předtím. Kvůli odjezdu Klárky na internát jsme se museli vzdát živého koncetru skupiny Noname v rámci akce Škoda Park, ale i tak jsme prožili příjemný a aktivní víkend.
Čertova hora v Harrachově

Ráno byly sjezdovky zmrzlé

Skokanské můstky v Harrachově

Ráno bez lidí

Sluníčko se smálo od rána

Sedačka z Rýžoviště vede lesem

Poslední lednový víkend jsme si z časových důvodů vyjeli zalyžovat pouze na jeden den, a to na krušnohorský Klínovec. Sněhová nadílka byla bohatá a i když od rána svítilo sluníčkko, díky větru bylo docela mrazivo. Ideální zima, nahoře malé ledové království. Lidí také moc nebylo, takže jsme si parádně zalyžovali a nevystáli ani moc času u lanovek a vleků. Silnice byla vyfrézovaná a uklizená po celé délce, tak si sem někdy troufneme vyjet i obytkou.
Sněhová nadílka byla bohatá

Ledové království se stromovými trpaslíky

Sedačková lanovka

Sjezdovky byly poloprázdné

Kotva vedoucí na vrchol

Spojka lesem mezi sjezdovkami

Letos ještě pořádně nesněžilo, tak jsme s lyžováním ani moc nepočítali. Ale díky informaci od Kristiána, že lyžařské podmínky jsou výborné a inverzní počasí sluníčku na horách také svědčí, rozhodli jsme se o svátku 17. listopadu pro ledovec Pitztal.  A nelitovali jsme. Perfektně upravené sjezdovky, málo lidí, slunce a modrá obloha - co víc si pro první lyžovačku přát. Obytných aut z Čech se tu sjelo hned několik. Kvůli Klárce jsme pro prodloužený víkend měli naplánovaný rozmanitý program. Během dvou dnů jsme si při lyžování dali pořádně do těla, na začátek toho bylo tak akorát. Na sobotu jsme se přesunuli do blízkosti královských hradů Hohenschwangau a Neuschwanstein a sešli se zde s dalšími kamarády-karavanisty. Druhý jmenovaný zámek jsme navštívili. V krásném podzimním počasí byla velmi příjemná procházka k němu a zpět na parkoviště soutězkou pod Marienbrücke a zámkem. Při další cestě dál do Erdingu, jehož Thermenwelt byl naším cílem pro večerní hodiny, jsme ještě navštívili malinkou veničku Wies, kde stojí jedna z památek UNESCO - krásný kostel Wieskirche. Kromě toho, je tu krásné okolí a spousta turistických cest. Parkoviště před vesničkou nás mile potěšilo, že myslí na obytná auta - 1/2 den 3,- Eur, nocování 16 - 9 hod. 3,- Eur. A pak už honem na "stellplatz" u lázní v Erdingu (10,- Eur), kde jsme se cachtali a jezdili na tobogánech do pozdních večerních hodin.
Dlouhá kotva na Pitztalu

První letošní zima

Sjezdovky byly ve čtvrtek téměř prázdné