Rakousko 2006 - Silvestr

Rakousko 2006 - Silvestr - obrázek

26.12. večer jsem vyrazili na zimní prázdniny do Zillertalského údolí do Rakouska. Už jsme tady párkrát byli, nechtělo se nám na pár dní až do Itálie, a tak se to jevilo jako dobrá varianta. Tato místa jsou vhodná také pro rodiny, menší děti a při současné bídné sněhové nadílce tady byla slušná možnost lyžování.
26. večer jsme se sešli v Hochfügenu, na místě pro obytná auta před hotelem Panorama. Věděli jsme, že se tady bez větších problémů lyžuje. Bylo menší přivítání ( s některými jsme se neviděli řadu měsíců ), postupně se nás tady sjelo 6 posádek. Hned ráno jsme vyrazili lyžovat. Některé sjezdovky byly super, jižní na tom byly dost špatně. I tak ale bylo lyžování fajn, konečně jsme se vyřádili a děti mohli likvidovat nové věci, které ležely pod stromečkem. Večer jsme zašli do baru. Je zde parta mladých lidí, když zjistili, že jsme z Čech, hned nám dávali zdarma panáky na uvítanou. Pak ještě jeden byl na rozloučenou, pozvánka na oslavu Silvestra. V baru byla skvělá atmosféra, super barmani a rozhodně se nikdo nenudil. Další zajímavostí je to, že v pátek tady ženy mají pití zdarma. Na tomto místě jsme lyžovali ještě jeden den. Někteří lyžovali jen v areálu tady, jiní využili propojení a jeli až nad Kaltenbach.

Následně jsme večer sjeli do Fügenu. Zde byl těsně před Vánoci otevřen nový bazén. Byl to fajn relax, je zde krásné a příjemné prostředí, tobogán a řada další věcí. Dost nedomyšlený je systém sprch a šaten. Také pak to, že pára a další podobné věci jsou zvlášť a také se zvlášť platí. I tak to bylo fajn, tělo relaxováno a můžeme vyrazit na noc do areálu Spieljoch.

Následující den ráno si trochu pospíme. Víme, že areál je relativně malý, tak to nebude až tak náročné. Také děti chtějí trénovat prkno a také někteří nechtějí vůbec lyžovat. Takže se volně rozdělíme, někteří na lyže, někteří do města, na nákupy atd. Lyžování tady je velmi příjemné pro rodiny s dětmi. Je až zázračné, že se daří v tomto počasí udržet ve skvělém stavu sjezdovku až do údolí ( nějakých 7-8 km-údajně nejdelší sjezdovka v Zillertalu, která je zasněžovaná ). Když si představíme, že končí v nějakých 600 m n.m. je až neuvěřitelné, že se dá jezdit a je to docela příjemné svezení. Jen se musí trefit od bočka na ní - v opačném případě končí horní část u lanovky, případně u nesjízdného úseku.

Původně jsme chtěli večer popojet do Kaltenbachu pod lanovku. Nakonec je ale rozhodnuto, že to bude Zillertal Arena a jejích více jak 200 km sjezdovek. Přejedeme tedy na parkoviště za lanovkou (přejedete most, za ním odbočit vlevo, minete lanovku na pravé straně a cca 100 metrů na parkoviště). Tady je dobrý správce parkoviště, ráno nás zdraví, ptá se, či něco nepotřebujeme a popovídáme ( jako každé ráno ) o vývoji počasí atd. Zde dole je zeleno. Nahoře je ale poměrně dost sněhu, severní strany jsou velmi dobře vysněženy - na tuto dobu a podmínky jinde. Celkově je to propojení několika areálů a lyžování je tady opravdu velkého rozměru. Řada lidí lyžuje jen na "svém" kopci. I tak je to ale vždy řada velkých sjezdovek a i mož ností pro malé děti. My máme rádi změnu a tak každý den jedeme "turistiku" do dalších údolí a areálů. Je krásné počasí, takže jsme opět nadšeni z lyžování, máme krásné výhledy a postupně projedeme snad všechny sjezdovky. Perfektní je to, že pokud člověk nechce, jede každou sjezdovku jen jednou.

Jeden večer se zajedeme ještě vykoupat do bazénu v Mayrhofenu. Je malý, přímo ve městě. Jsou zde dvě atrakce pro děti, a tak se vyžijeme i v tomto směru. Parkuje se proti žetonu na malém parkovišti přímo u bazénu. Najít jej není snadné, dostanete se k němu systémem jednosměrek. V každém případě parkoviště není ideální pro velká obytná auta.

Silvestr je ve znamení velkých oslav jako všude. Jediná změna je v tom, že máme ideální místo a okolní hory vytvářejí jakýsi amfiteátr. Co se dělo po půlnoci je něco úžasného. Shodujeme se všichni v tom, že tak úžasný ohňostroj jsme snad nikdo neviděli. Půl hodiny svítí okolo nás hory, střílí se snad všude do výše nějakých 1 800-2 000 m n.m. Je to krásná podívaná, pomalu vítáme další rok.

V této době bylo všude poměrně málo sněhu. Bylo fajn, že tady se dalo od nějakých 1 300 m n.m. poměrně slušně a kvalitně lyžovat. Je jasné, že z velké části ( i když před týdnem sněžilo ) byl sníh umělý. Zillertalské údolí je příjemné pro rodiny, je zde řada dalších možností, bazénů, ledový dům atd. I vzdálenost je velmi přijatelná. Stejně tak je zde několik možností a volné stání obytných aut. Jen my víme o nějakých 5. Co jsme o těchto prázdninách nestihli, byla ale oblast Penkenu a Kaltenbach - to ale ještě do jara snad zvládneme.