Řecko 2006 - Peloponés - místa na stání

Řecko 2006 - Peloponés - místa na stání - obrázek

Při své cestě po Peloponésu jsme osobně prověřili několik míst vhodných na nocování obytných aut. Následující seznam vyjadřuje aktuální stav v době naší cesty. Neneseme žádnou odpovědnost za aktuální sstav, změny a další. Na některých místech jsme spali, kolem několika jen projížděli nebo byli nějaký čas s tím, že jsme vždy ověřili možnost stání - samozřejmě z neoficiálních zdrojů. Doporučujeme využívat speciální mapy. My jsme používali mapu Peloponés ( www.road.gr )v měřítku 1:250 000 za cenu 8-Euro. Jistě se vyplatí do ní investovat tyto peníze, usnadní vám to mnoho starostí. Toto vydavatelství vydává ještě mapy "krajů" ve výrazně lepším měřítku. Při cestě jsme využívali také knihu Wohnmobil-Stallplatze (dodává jí Frankana apod.).

Valimitika:
Stání na pláži u restaurace, musí se stát na místě pod stromy. Místní neakceptují stání na více jak 1 den ( sděleno policií ) a také stání přímo na straně pláže. K dispozici voda, sprcha, WC je možné vypráznit na toaletě pro hosty restaurace brzo ráno. Vhodné na jednu noc!!!
Příjezd:
Z hlavní silnice nebo dálnice odbočit na Egio. Ve městě stále po hlavní ulici, na křižovatce s předností vlevo pak stále dále. Následně skoro na konci odobočíte vpravo směr Temini/Valimitika, pokračovat stále po silnici, projedete Temini, pak vjedete do Valimitika a následně dojedete k pláži. Z Egia cca 4-5 km. Často zde stojí více aut, nevhodné pro větší skupinu.

Diakopto:
Spchy, více možností na stání podél cesty, oblázková pláž, není ideální pro malé děti ( o 1 km dále je lepší, možno stát také v přístavu za restaurací, na plážích a konci ulice je zákaz stání přes noc.Pozor, na pláži vzadu se údajně nesmí stát přes noc. Ideální pro jízdu vláčkem do Kalavryty.
Příjezd:
Přijedete do vesnice Diakopto, u nádraží odbočit vlevo, přejedete koleje, za kolejemi stále směr na pláž, úzké ulice, na STOP vlevo a stále rovně do přístavu a vlevo podél moře možnost stání v délce asi tak 1,5 km.

Akrokorinth:
Parkoviště nahoře před vstupem do hradu. Dole na křižovatce před odbočkou možnost nabrat vodu z pramene. Asi dobrá voda - jezdí sem lidé z dalekého okolí. Poslední úsek cesty je dost rozbitý, místo nevhodné pro více aut (tak 2-3), krásný výhled.
Příjezd:
Z dálnice či Korintu odbočit a pokračovat stále nahoru podle označní Akrokorinth. Hrad je z dálky viditelný. Stojí se před vstupem vlevo na malém parkovišti.

Ancient Korinthos:
Stání pod stromy ve stínu, přímo u vykovávek, 100 od stání je vstup na vykopávky, 50 jsou sloupy chrámu, v noci krásně osvětlené, krámky a restaurace nedaleko. Toto místo bylo posvěceno dotazem také u policie. Nesmí se stát ale přes noc na parkovišti nebo před vstupem. Stojí se vpravo za posledním krámkem v parku mezi stromy, případně můžete zajet až dozadu po cestě za krámkem vpravo, následuje asi po 30 m velký plac.
Příjezd:
Ze všech směrů po značkách Ancient Korinthos do vesnice, stále nahoru okolo restaurací a krámků, za posledním krámkem vpravo pod stomy je místo na stání.
Korfos:
Pláž, hezké místo a klidná zátoka, vesnice s mnoha rybími restauracemi, v sezoně se asi zavírá pro obytná auta, připravená závora na uzavření, není sprcha, krásný klid, vhodné na jednu noc, stání mezi stromy a keři přímo u pláže.
Příjezd:
Silnice Palea-Epidauros, odbočit vlevo směr Korfos, pokračovat cca 9 km po silnici, před začátkem vesnice, hned první po konci klesání, odbočit vpravo na prašnou cestu, asi 100 metrů na pláž. Místo je zdaleka viditelné.

Epidaurus:
Stání pod stromy, přímo před vstupem do areálu vykopávek. O víkendu může být divadlo - pak jsou parkoviště plná. Většinou sklon, je třeba najít vhodné místo.
Příjezd:
Po značkách Ancient Epidauros až na místo, stojí se vlevo ( z pohledu příjezdu ) od vstupu.

Kalloni:
Dlouhá oblázková pláž, nenechat se odradit počátečním a neskutečným nepořádkem a jet stále dále. Totální samota, jen večer pár rybářů, krásné místo na konci zátoky okolo stromů, nejsou sprchy. Ideální pro stání na více dní.
Příjezd:
Palea_Galatas, cca 2 km za značkou konec Kadinali ( ve směru od Epidauru ) odbočit vlevo. Celá oblast se jmenuje Kadina Beach a za nás nebyla značena. Přejedete starý most s dírou-pozor!!, asi 1-2 km za vesnicí, hned před mírným stoupáním jsou po levé straně místa na stání. Hezká místa jsou na konci, okolo stromů.

Ermioni:
Parkoviště v přístavu, vhodné k rannímu výletu na ostrovy Spetses a Hydru, případně Poros. V okolí hodně restaurací, stání na asfaltu, až překvapivě klidné místo.
Příjezd:
Při příjezdu od Galatasu odbočit na první křižovatce vlevo, po pár metrech přijedete do městkého přístavu a tady hned na začátku ( další odbočka za křižovatkou ) odbočit vlevo podél mola. Od odbočky pokračovat asi tak 100 m, klidné místo na stání je před stoupáním k restauraci a kostelu.

Nafplio:
Stání uprostřed města, velké parkoviště s mnoha možnostmi na výběr, ideální místo pro toho, kdo má rád noční život, krásné památky a město. Ideální pro návštěvu pevnosti a města - obojí rozhodně stojí za to. Prakticky stále jsou zde nějaká obytná auta. Ideální pro návštěvu města, na jednu noc. Do města cca 100 m, nedaleko pevnost apod.
Příjezd:
Od Didyny, Epidauru, Askleplia pokračovat do města stále po hlavní ulici. Na první velké, křižovatce ( asi tak 2 km od značky začátek obce ) pokračovat rovně, následně po 200 metrech na křižovatce odbočit šikmo vpravo ( byla tam značka Posta ) a stále rovně dalších 200 metrů na parkoviště, které uvidíte před sebou, stejně tak mola a přístav. Po celou dobu máte pevnost na levé straně, pak v závěru za zády. Stát je možné hned na prvním parkovišti, případně stále dále.

Paralia Astros:
Stání v blízkosti silnice, oblázkové a písečné pláže, sprchy.
Příjezd:
Sionice Nafplio-Astrs odbočit vlevo směr KIVERY za vesnicí XIROPIGADO na Paralia Astros, po asi tak 5 km je odbočka z pobřežní silnice na Paalia. Astros, odbočíte, následně po 200 metrech velmi ostrá zatáčka vlevo na pláž. Ideální stání je na konci.

Paralia Agios Andreou:
Krásné místo v klidném a malém přístavu, totální klid a pohoda, dobrá rybí restaurace, za nás nebylo dobré víno, na místě sprchy, WC, voda, vhodné na stání na více dní.
Příjezd:
Silnice Nafpilo, Asrtos,Ag.Andreas, odbočit vlevo ( neznačená cesta vlevo, asfaltová., pravděpodobně to byla druhá odbočka, první byla malá betonka ). Po cca 3,5-4 km dojedete (na konci okolo koryta řeky, minete starý byzantský most vlevo) do maličkého přístavu, tady odbočit vlevo na pláž naproti.

Mystras:
Stání přímo u horního vstupu do památky, krásné místo s dalekým výhledem na Spartu, hory a údolí, výhled na část zříceného města Mystras, voda nedaleko u velkého stromu uprostřed silnice vpravo.
Příjezd:
Silnice Sparta-Mystras, projedete vesnicí, stále nahoru podle značek Mystras, u spodního vstupu minete parkoviště vpravoa podle ukazatele ( zatáčka doprava ) Horní vstup stále dále nahoru. Po 2,5 km dojedete k hornímu vstupu a parkovišti ( cestou minete před koncem právě strom uprostřed silnice s pramenem ).

Ageranos:
Hezké dlouhé oblázkové pláže, klidná zátoka, vždy tady bývá několik ob. aut, o víkendu dost místních, odně úzký příjezd, není dobré o víkendu, nedaleko vyhlášené surfařské zátoky, ideální pro děti a na více dní.
Příjezd:
Vzkoušeli jsme několik tras. Nejlepší je asi ze silnnice Gythio-Nea Marathea za pevností PASAVAS odbočit vlevo na Agerano ( je tam také ukazatel Kemp Ageranos ). Po 2 km projedete vesnicí, minete kemp a dojedete k plážím. Zatočíte vpravo a pojedete stále podél moře další 3 km. Silnice se bude zvedat a opět mírně klesat, minete divoký kemp vpravo a stále dále na poslední pláž na konci zátoky před tím, než se silnice bude zvedet do strmého stoupání nad útesy. Většinou již z dálky uvidíte několik ob. aut. Hezké stání je úplně na konci a nebo hned na začátku po sjezdu na poslední pláž mezi keři.

Porto Kagio:
Krásná zátoka, kouzelná vesnička a totální klid, stání v malé vesničkce s několika domky a 3 velmi dobrými restauracemi. V té prostřední pracuje dívka ze Slovenska. V poslední od příjedu Vás jistě navede paní na místo pro stání, ukáže obchůdek ( ostaně to je ten předposlední dům z 5 ), na konci opravdu hodně prudký sjezd dolů, jistě to stojí za to, jsou zde vděční, že někdo dorazil - praktick sem jezdí jen karavanisti a jachtaři. Stojí se na konci vsi (ukazatele) nebo hned na začátku pláže po sjezdu. V okolí krásná příroda a památky - věže Mani.
Příjezd:
Ze silnice Aeropoli-Pirgos Dirou-Marman odbočit kousek před koncem poloostrova ( oblast Mani ) vlevo do vesničky Porto Kagio. Několik km dále po úzké silnici, nejdříve po vrstevnici, následuje stále strmější klesání, pod vámi je již viditelná zátoka. Po sjezdu do vsi stále po pláži, okolo domků a restaurací asi 150 metrů na konec na značené parkoviště.

Dirou-Pirgos Dirou:
Krásná pláž a zátoka nedaleko velmi známých jeskyní, oblázková pláž, pozor - nedá se odsud dostat přímo k jeskyním a vstupu do nich i když je to jen pár metrů. Pravděpodobně tady uvidíte další obytná auta.
Příjezd:
Ze silnice Aeropoli-Pirgos Dirou odbočit vpravo směr jeskyně. Z tohoto směru není značka ( z druhé ano ). Odbočka je uprostřed vesnice ( bývá tam trh ) a pokračovat stále směr jeskyně. Za posledním domem ( od křižovatky 1,3 a nebo 2,3 km -nemáme zapsáno a nedohodli jsme se následně, jak to bylo po měření ) u taverny je odbočka vpravo na špatnou a prašnou cestu. Je ale bez problémů sjízdná pro ob. auta. Asi po 3 km dojedete na pláž.

Neo Itylo:
Stání nad zídkou nad pláží na cestě, místy stromy, nedaleko taverna, sprchy na vzdálenějších plážích u restaurací, vhodné na jednu noc, případně spojení s návštěvou a večeří v taverně.
Příjezd:
Po silnici Aeropoli-Kradamyli odbočit dolů na Neo Itylo. Sjedete dolů k moři a pokračujete stále po hlavní ( neodbočovat na zkratku do vsi a k moři ). Minete ve městečku hotel Itylo a za ním cca 100 metrů odbočíte kolmo vlevo, po dalších asi 80 metrech dojedete k moři a zatočíte vlevo podél moře. Můžete stát dále vpravo na místech nad zídkou u stromů.

Agh. Nikolaos:
Oblázkové a písečné láže, malá plocha tak pro 3-4 auta, pod stromy, blízko restarurace, musí se přes silnici díky tomu, že místo vpravo u pláže bylo uzavřeno pro auta.
Příjezd:
Ze silnice Aeropoli-Kardamyli odbočit do Agh.Dimitros, dojedete k moři, zatočit vlevo a pokračovat podél vody. Stojí se vlevo ( vpravo je zákaz a velké zátarasy ) mezi stromy.

Methoni:
Stání na písečné pláži, prakticky ve městě, hezký výhled na pevnost, dobré na jednu noc a návštěvy relativně drahých restaurací.
Příjezd:
Silnice Koroni-Pylos, zatočit skoro na konci města ( před velkou křižovatkou v dálce ) vlevo do města, pokračovat stále rovně k pevnosti. Asi po 1 km odbočit mírně vlevo na první parkoviště. Dále ulicí vlevo ( při pohledu na pevnost ) dojedete na další parkoviště a případně na pláž, u které je možné přes den stát. V noci je třeba být na některém parkovišti.
V případě, že odbočíte jinde, jeďte stále k moři a pevnosti. Je to orientačně velmi snadné a není možné zabloudit.

Pylos:
Stání na mole, vhodné pro návštěvu města a přespání, špatný vjezd pro vysoká auta-pozor.
Příjezd:
Ze silnice Methoni-Pylos za Pylosem odbočit vlevo dolů, po 1,5 -2 km dojedete do přístavu, který uvidíte již z dálky. Značené parkoviště je stále po značkách "P".

Gialova:
Krásné a dlouhé písečné pláže, super pro malé děti, nesmí se stát přes noc díky ochraně přírody a rezervaci. Doporučuje opravdu dodržet, pravděpodobně Vás upozorní jako nás velmi slušně, ale důrazně.
Příjezd:
Za Pylosem pokračovat stále na sever, následně odbočit na Garagaliani a po 1,5 km ( je to 100 metrů před benzínkou Shell ) odbočit vlevo směr Golden Beach do úzké uličky. Minete kemp vlevo a asi po 2 km od křižovatky dojedet na pláže, které končí na velkém výběžku do moře. Zde jistě najdete místo mezi stromy na úzkých a malých stáních. Pozor, jemný písek, a tak možnost zapadnutí.

Romanos:
Skutečně kouzelné místo, stání nad mořem na malých útesech, žádné sprchy, voda atd., ostrý písek. Na stáních jemný písek, a tak možnost zapadnutí-pozor, 150 metrů taverna a paní nás přišla osobně pozvat na večeři. Opravdu romantické místo, vhodné na více dní, nebudete tady jistě sami.
Příjezd:
Silnice Pylos-Hora odbočit směr Romanos asi 8 km za Gialovem-sledovat v zatáčce ( my jsme to poprvé přejeli). Projedete Romanos (pozor jednosměrka) směr stále na Beach, asi po 1,5 km minete tavernu a již asi uvidíte v dálce ob. auta. Pokud ne, pak se stojí vpravo na vyvýšenině u moře.

Hora:
Stání na hezkém parkovišti u Nestorova paláce mezi olivami. Na místě je WC, voda, studánka, vykopávky otevřeny 8-16,30 hod.
Příjezd:
Po silnici Pylos-Hora podle ukazatelů na Nestorův palác, parkoviště vlevo.

Neochori:
Hezká písečná pláž, vhodné místo pro malé děti. WC, voda, možnost vyprázdnit chem.WC, sprchy, malá restaurace. Byly tam nějaké tabule zastříkané sprejem, je otázka, co na nich bylo.Místní ale jsou jasně zvyklí na obytná auta. Ideální také na více dní.
Příjezd:
Silnoce Kyparissia-Pyrgos, asi 10 km před Zacharem odbočit na další odbočce za benzínovou stanicí vlevo na Neochori ( po dalších asi 50 metrech je další b. stanice a odbočka je tedy mezi nimi ) přejedete koleje, pokračovat stále rovně k moři. Stání je šikmo vlevo u pláže, vlevo od sprchy. Pozor, jemný písek a možnost zapadnutí.

Metohi:

Stání na Kalogria Beach, písečná pláž, písečné duny v okolí, vhodné pro malé děti, dále do moře, široká pláž, nedaleko hlučná diskotéka, ieální před trajektem ( asi 35 km do přístavu ), bývá tu někdy dost lidí, krásná jezera nedaleko, v určitou dobu neskutečné množství komárů.
Příjezd:
Silnice Lachena-Patras, za N.Manolada odbočit vlevo na Ladas a Kalogria. V Metohi pokračovat dále, pak odbočit vlevo směr Kalogria. Po dalších asi 4,8 km od odbočky odočit vlevo ( není tam žádný ukazatel). Asi po 700 metrech přijedete mezi piniemi na parkoviště (budete míjet jezero na pravé straně) vlevo. Před ním je kousek odbočka na prašnou cestu v lese - to je odbočka na další místo na stání v dunách.