Běšiny 2008

Běšiny 2008 - obrázek

O víkendu 11.-13.4. jsem se sešli na, dá se říci, již tradičním jarním setkání přátel. Tento rok bylo pojato opět jako vítání jara, zahájení sezony v krushu přátel a „ chlubení se“ uplynulými cestami. I proto se jako vždy sešlo docela dost lidí, hodně se povídalo, prohlížely se fotky a pouštěl film. Opět jsme se sešli v kempu Běšiny, který byl před lety zrekonstuován a lze říci, že velmi povedeně. Jsou zde mimo míst na stany a karavany také chatky, venkovní bazén, sauna, restaurace, minigolf, kurty na tenis a krásné sociální zařízení včetně kuchyně a spol. místnosti. Je zde také krásné vyžití v okolí, možnost cyklovýletů a celá řada dalších aktivit, jako je třeba jízda na koni.

Tady je  několik fotografií:

Již brzy v pátek jsme se postupně začali scházet ve známém kempu. My dorazili asi jako třetí, na místě byl již Bořek a Jaruška, také Melkáči. Za námi postupně dojížděli další. Hodně lidí zrušilo účast již dříve z různých důvodů, někteří, jak už to tak chodí, na poslední chvíli. V každém případě se nás ale postupně sešlo 12 posádek – tedy akorát tak na pohodový víkend v kempu. S řadou lidí jsme se neviděli poměrně dlouho ( třeba s Beníkama asi 2-3 roky) a měli ze setkání velkou radost, tedy i vítání a povídání bylo poměrně bouřlivé. K tomu nějaká ta kávička, sklenka....večer byla ale již zima, využili jsme tedy domluvenou společenskou místnost. Kdo chtěl, tak se jen tak bavil, většina se dívala na promítání fotek z Norska s Ivetiným komentářem, který Jarda čile doplňoval dalšími fakty z této cesty. Protože již ale bylo poměrně pozdě, dohodli jsme se, že další promítání – z exotických cest – bude až v sobotu večer.

V sobotu ráno se nám většinou nechtělo moc vstávat, kola a nebo pěší výlety ale zvali na výlet. Holky nám odjely do Plzně na taneční závody ( jako každý rok při této akci ), odkud večer Klárka dovezla 1. místo. Čekali jsme, až se oteplí, oblékli teplé věci na kola a o půl 11 vyrazili na Velhartice. Původně všichni mluvili o krátké cestě, Jarda ale v první vesnici vymyslel takovou lehkou vložku tak, že nebylo nutné jet po hlavní silnici. Cesta jen mírně stoupala, pak se začala strmě zvedat a někteří nešetřili slovy na tento nápad. Pak kousek po rovině do Rajského a když už si myslíme, že máme vyhráno, objeví se před námi takový kopec, že tlačíme kola nakonec opravdu všichni. Pravda, nahoře je hodně „ nadšení „, další cesta okolo potoka je ale tak krásná, že všichni nakonec uznávají, že to stálo za to. Nakonec dorazíme do Velhratic, dáme super jídlo v restauraci U Beránka na náměstí ( velmi kvalitní a rychlá obsluha, nestačíme se ani divit ), prohlédneme si zámek ( na hradě prohlídky nejsou zatím otevřeny ) se super průvodcem. Při vzpomínce na něj jsme se smáli ještě večer a je pravda, že on sám říákal, ža tak veselou skupinu zažil jen jednou za život. Pak jsme si prohlédli Werichovu chatu, projeli krátkou naučnou stezku a pádili zpět do kempu. Zde nás čekala večeře a zasloužená káva.

Večer bylo opět promítání. Tentokrát promítal fotky Jarda a vyprávěl o své cestě po Sulawesi, do vesnic Torajů a Bugysanů atd. Je faktem, že i Iveta viděla řadu fotek poprvé a také o této cestě slyšela tak dlouhé vyprávění. Potom měl připravený film Jindra o poslední cestě do Ekvádoru a na Galapágy. Film byl super, ale hodně dlouhý a všichni dost unavení, a tak nakonec ne všichni vydrželi až do konce.

V neděli bylo už od rána tak krásně, že všichni postupně vytáhli stolky, židle a proběhla snídaně venku. Bylo to takové to první opravdu téměř letní ráno, docela dost teplo, slunko svítilo....prostě paráda. Ani se nám nechtělo zvedat. Poznání nám ale nedalo, kola jsem nechali doma a vyrazili pěšky na koně na ranč v Podolí. Byli jsme tady již před rokem, dneska byl cíl projížďka na koních. To se nakonec povedlo, projeli jsme se asi hodinu po místních kopcích a stráních. Bylo to nádherné, krásné výhledy na šumavské kopce a ne nadarno se říká, že nejkrásnější pohled na svět je ze hřbetu koně. Odpoledne jsme koně zaparkovali, došli do kempu, uvařili jídlo a pomalu se začali rozjíždět k domovům. U stolku nás bylo stále méně, nakonec jsme zbyly tři rodiny a i ty se nakonec daly do balení a přípravy k odjezdu.

Víkend se vydařil, příští nás čeká Madrid ve Španělsku.