Český Ráj - obrázek

O tomto víkendu bylo rozhodnuto již pár dní předem – vyrazíme do Českého Ráje. Předem bylo již také jasné, že pojedeme jen mužská část posádky díky tomu, že holky mají závody. Protože několik přátel hledalo místo, kam vyrazit na víkend, nakonec padla dohoda, že vyrazíme společně. Jarda určil místo setkání a odjel spokojeně na služební cestu. Celkem měly vyrazit 3 posádky do oblasti Příhraz, místo a vše další bylo známé.
Fotografie (z této akce, ne naše díky zapomenutému foťáku, naleznete zde):
V pátek brza ráno volali ještě Vašek a Pavlína, že by s námi také rádi vyrazili. Domluvíme se tedy rychle na místě, přijede ještě také Kájínek.
Jarda se v pátek odpoledne vrátí ze služebky, naivně si myslí, že převezme auto v servisu ( nechali jsme si domontovat ještě nějaká vylepšení ) a vyrazí na cestu. Nakonec je ale vše jinak – jak už to často chodí a kluci vyrážejí až těsně před sedmou.
Ale hlavně, že jedeme. Máme už za sebou několik telefonátů s jednou bloudící posádkou, zjištění, že jsme nechali oba foťáky doma…. V Praze je havárie dvou kamionů a na navigaci (i když znám tuto cestu nazpaměť, máme ji zapnutou jen pro počítání předpokládaného času příjezdu) stále tento čas příjezdu na místo roste. Když se silnice konečně uvolní ( 43 minut stání v koloně ), dojedeme na konec Prahy, snažíme se dohnat zpoždění ( všichni již čekají v restauraci ) a konečně tedy před desátou dorazíme na místo. Obvyklé vítání, nálada je super. Za námi ještě pak pozdě večer dorazí Táboráci. Večer se bavíme velmi dobře. Machajda dává jeden vtip za druhým a my ostatní se mu snažíme jen vyrovnat – nemáme šanci. Po půlnoci a tiše, tedy někteří J, jdeme spát.
Ráno nás čeká pěší výlet. Zahájíme prudkým stoupáním po schodech na hřeben po žluté značce. Nahoře je několik dotazů, zda ještě stále tvrdíme, že to bude pohodová procházka po rovině. Protože to tady známe, je jasné, že jsme nahoře, krásné výhledy a není tedy už kam stoupat. Nyní budeme pokračovat prakticky už jen po rovině. Přejdeme Krásnou vyhlídku, tady si dáme malé občerstvení ve formě piva a limonády a jdeme přes vyhlídky na Drábské světničky. Ty jsou jednak zdaleka viditelné z dálnice Praha – Liberec, jsou ale také známé díky původnímu osídlení Keltů, později také díky tomu že zde byla stavěna husitská sídliště. Tím, že je vše vysoko nad krajinou, je zde krásný výhled na Ještěd, Středohoří , Říp a celé okolí ( my tolik štěstí neměli díky oparu ), byla to přímo strategická poloha.
Dále jsme pokračovali na Klamornu, tady je moc krásná vyhlídka na druhou stranu oblasti. Dnes je tady prakticky jen louka a „jen“ krásný pohled na okolní údolí, skály a rybníky. Pak skoro stejnou cestou zpět , přes Studený průchod zpět na Krásnou vyhlídku, dáme svačinu ve formě buřtu a párků a po červené dojdeme odpoledne zpět do Příhraz. Parkoviště je úplně plné, a to již skončily závody v běhu do schodů. Dáme odpolední kávu, pohodu a nakonec po debatě padne rozhodnutí přesunout se na hrad Kost. Je to sem kousek a víme, že se tady jednak dá stát, pak jsou tady také Lišáci a možnost super cyklistických výletů.
Když dorazíme na místo, chvíli sedíme, dáme něco na gril. Nakonec Jarda společně s dalšími tak dlouho hecuje, že vyrážíme ještě na malou projížďku na kole a ze dvou nadšenců nás nakonec jede asi 8. Dáme jen takový malý okruh malebným údolím Plakánku, pak nahoru na silnici a po pár kilometrech zpět. Uklidit kola, ostatní jsou již v bujaré náladě. Pak dojde ke slovu kytara, ale postupně se tak ochlazuje, že jdeme díky zimě a únavě všichni prakticky do 22 hodin spát.
Ráno je počasí jak z partesu, od rána je relativně teplo, krásně svítí sluníčko a modrá obloha dává jasně tušit super den. Posnídáme venku, vše připravíme a přesně v 10 hodin ( tedy většina ) vyrážíme. Začneme Plakánkem, pak odbočka k Humprechtu, kopec nekopec…. prudký sjezd dolů a jsme v Nebákově. Celá trasa je velmi hezká a zejména zde je to skutečný ráj na zemi. Krásná údolíčka, rybníky, potoky a probouzející se jarní příroda. Prostě nádhera. V restauraci v Nebákově si dáme po dohodě oběd ( super obsluha, ale polévka nic moc a hodně lidí ) . Potom pokračujeme dále údolím podél vody do Podtroseckého údolí, zajedeme se podívat na velmi známý rybník Věžák – tady „rostou“ skály přímo z vody. Potom kousek zpátky podél Žehrovky, mineme Výskeř a za chvíli jsme ve Skokovech. Odsud po silnici zpět na Kost.

Později odpoledne dáme již jen do pořádku sebe, kola, dáme svačinku u aut ( a ochutnáme super tlačenku od Táboráků ) a vyhříváme se na sluníčku. A pak už jen zabalit a vyrazit k domovu. ….
Víkend byl super. I když Jarda část svého života trávil v nedaleko této oblasti a docela to tady zná, vždy je to velmi hezké překvapení. Prostě ne nadarmo se tomu říká Český Ráj – je to opravdu trefný název. Škoda jen, že s námi nemohly holky a tak třeba se sem brzy zase vrátíme.