Putování Českým rájem I.

Velikonoční prázdniny dětí jsme letos využili k putování po Českém ráji a procházkám po menších skalních městech v této oblasti. Náš taťka je zde spolehlivým průvodcem, neboť v místním kraji vyrůstal a trávil dětství, takže je znalec na slovo vzatý. Pracovní povinnosti nás ve středu pustily až téměř ve večerních hodinách, ale protože víme, kam jedeme, tak nás to příliš netrápilo. Naši brněnští parťáci - Kristián, " babička " a Anička - měli cestu podrobně popsanou, takže už nás na parkoviště na Besedici očekávali, když jsme poněkud později dorazili na místo. Je to náš první výjezd s novým bydlíkem a cestu jsme si opravdu užívali. Nic nevrže, nebouchá, v bydlíku absolutní klídek a automat jede jak z partesu. Ještě, že tam taťka má omezovač. Ráno vyrážíme hurá do skal. Přes Kalich a Chléviště se dostáváme na vyhlídky Sokolích skal. I když je krásně, ve skalách rádi oblečeme mikiny. Je to tu moc pěkné, takové divoké. Většina skal je pokryta zeleným mechem, průchody jsou úzké, okolí skal divoce zarostlé. Sem moc turistů nepřijde. Na Sokolu objevujeme na jedné skále památný reliéf Dr. M. Tyrše - zakladatele Sokola. Z nejvyšší vyhlídky je úžasný rozhled, před sebou máme jako na dlani další skalní oblast - Suché skály.

Nasedáme do aut a uháníme směr Klokočí. I za jízdy je stále na co koukat. Ve vesničkách jsou krásné stylové dřevěné domečky. Ve vesnici Klokočí se nám podaří zaparkovat téměř v centru, hned u začátku turistické cesty. A už zase spěcháme do kopce, abychom se mohli kochat pohledy z vyhlídek Klokočích skal. Po hřebenu se projdeme jen kousek, protože  chceme také navštívit skalní hrad Rotštejn, který je na druhé straně. 1 km, který byl uveden na rozcestníku, se nám zdál sice poněkud delší, ale hrad nám tu námahu vynahradil. Je to fascinující stavba, kde je vidět úžasné využití stávajících skalních útvarů, které byly jen účelově dozděné. O údržbu hradu se stará místní dobrovolné sdružení a dlužno říci - klobou dolů. Při prohlídce hradu jsme se dozvěděli také celou řadu zajímavých informací o velikonočních zvycích. Cestou k autům se zastavíme v krásné budově staré školy, kde je úžasně zásobený krámek a nakoupíme nějaké ňaminy.

Teď už nás čeká jen cesta na Kozákov. Večer plánujeme grilování a pohodové posezení. Vyjedeme nahoru k rozhledně a auta postavíme na trávu vedle parkoviště. Příjemnému majiteli zaplatíme poplatek 150,- Kč a protože chceme ráno vyrazit brzy, odmítneme nabízený klíč od toalet. Moc nás to ale nemrzí, jsme přeci soběstační. Kristián vyndá suroviny a již začíná kuchařský koncert. Ondra s Klárkou se přidají, chtějí pomoci a také se něco přiučit. Prostě začíná úžasná dělba práce, která pokračovala celý víkend. Byla to super generálka na společnou letní dovolenou. Večer na Kozákově neměl chybu. Dobré jídlo a pití, klid a pohoda, nádherné výhledy do kraje a úžasný západ slunce. Co si víc přát.

Jak voják na stráži

Ondra při prolézačce na Chlévišti

Anička se ani nemusí shýbat

Klárka dělá kuk

Iveta dělá kuk

A Ivča dělá kuk

Krásný výhled ze Sokolích skal

Jedna z nejhezčích vyhlídek s krásnou borovicí

Z jedné vyhlídky je vidět na druhou

Cestou přes Kalich jsou krásné solitery

Dozděné skály na hradě Rotštejně

Na skalním hradě Rotštejně

Z Kozákova je vidět až do zasněžených Krkonoš

Rozhledna na Kozákově

Hrad Trosky tvoří v kraji krásnou dominantu

I jako diváci jsme měli o zábavu postaráno

Stání na Kozákově

Kristián už kouzlí lahodné pokrmy

Ondra je vrchní grilmistr

To je pohodička, když vaří chlapi

Příjemné večerní posezení

Západ slunce nad Českým rájem

Idylický večer na Kozákově

Jedna náladovka

Ještě jedna náladovka

Pohled na Besedici

Skály na Kalichu

Na Chlévišti je to jako v bludišti

Jeden tvar hezčí než druhý

Dvě kámošky

Kdy ten kámen asi spadne?

V obležení skal

Z téhle vyhlídky moc vidět nebylo

Skály hrají všemi barvami

Reliéf Dr. Tyrše v Sokolích skalách

Suché skály jako na dlani

Listího bylo na zemi jak na podzim

Věže Klokočských skal

Co příroda dokáže

Kdybych měl na zádech padák...